torsdag 12 maj 2011

Har ju som sagt fått stor respons på min tidningsartikel.
Har tagit lite respons från en som kallar sig medlem1 på skånskan.
Tänkte sätta ut lite från hans text som verkligen gjorde mig glad=).

Vad är det folk inte fattar?? Skall folk dö ?ursäkta Sara Edin men jag måste använda dessa ord).
Jag hoppas sannerligen Sara Edin får sina njurar och framförallt sin rätt mot den av mentalt sjuka människor som leder denna försäkringskassa själv är jag offer för deras framfart och kan till 100% säga att den makt de har över medborgarna är lika med gestapos principer och handlingar och då med mer moderna redskap som är väldigt effektiva och som inte direkt kan härledas till att personer direkt har avlidit pga stress. Men vi vet att det är så. Finns inte en enda "riiktigt" sjuk människa som inte är offer för deras framfart.
Och nu gäller det ju Sara Edin ! Klicka i och visa att ni tycker detta är för djäkligt eller säg er mening ,Sara Edin behöver detta stöd !

Tack snälla Sara Edin ,det är jag och alla andra sjuka som friska som skall tacka dig för att du har modet att visa dig offentligt ,jag lider så med dig eftersom jag vet hur just försäkringskassan fungerar och hur de agerar värsta sortens organisation och vedervärdiga människor bakom "luren" eller "brevutskickarna" jag vet inte hur många gånger jag har fått luren i huvudet som man säger, när man desperat försöker få dem att förstå man är förtvivlad och totalt utlämnad man blir försatt i vanmakt.


Och när jag nu ser hur du blir behandlad och att du till råga på allt elände , nu också blir en offentlig person som de okunniga,vedervärdiga,empatilösa personer sitter och behandlar ditt liv som det vore någon vara med utgången datum (förlåt igen) jag blir så så förbannad och ledsen att mina normala ord inte räcker till, min ilska och förtvivlan i att inte kunna göra något åt makten och just av mina skäl och elände och försatt i vanmakt så är ändå mitt elände ingenting mot ditt.

Snälla Sara Edin ,medan jag har babblat för döva öron på speciellt försäkringskassan så har du gett många drabbade ett ansikte

Du är guld värd och jag önskar att du snart får slippa de tuffa dialyserna och att du få den operation och njurar som du förtjänar och sannerligen har rätt till. Du finns i mitt hjärta och säkerligen hos alla som nu borde förstå hur det ligger till.


En stor varm kram från mig Sara du har visat att vi andra som är sjuka har tappat fotfästet och de som är friska hoppas jag sannerligen förstår att det måste till ändringar annars är det slut med mänskligheten!


/medlem1 (jag är t.o.m så feg att jag inte visar mitt namn! Förlåt! )



Jag har fått sms från någon jag gick i skolan med som jag inte har träffats sedan -00.
Fick ett mail idag från Lennart som skrev artikeln i skånskan där han vidarebefodrat ett mail som skickats till honom imorse:

Hej,

Sara Edin ska enligt regelverket med automatik få fortsatt sjukpenning efter 364:e dagen utan arbetsprövning hos Arbetsförmedlingen. Njursjuka som har dialys inräknas i gruppen allvarlig sjukdom precis på samma sätt som personer som har cancer. Försäkringskassan har gjort fel och bör läsa på.

Med vänlig hälsning/Best regards

Håkan Hedman

Förbundsordförande/President

Njurförbundet/Swedish Kidney Association

Box 1386

S-172 27 SUNDBYBERG

Sweden


Och den senaste grejen är att SVT SYDNYTT har ringt..

Dom ska ha möte imorgon om dom kan göra ett inslag om detta, isåfall om jag skulle vilja vara intresserad av att vara med i inslaget på sydnytt??

Hade tänkt ringa chefen på FK imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar