söndag 27 november 2011

Lunginflammation nummer 2

Jag har haft blogguppehåll ett bra tag nu. Tog hem Adde förra söndagen för jag tyckte det gick åt rätt håll med min lunginflammation.
På måndagen ringde dom från skolan och sa att Adde hade feber...mamma och Jörgen fick hämta Adde från skolan eftersom jag hade dialys. Hade Adde hemma på tisdagen och på kvällen började jag känna mig krasslig igen. På onsdagen vard et dags igen att åka in till infektionsakuten. Där tog dom nya prover och jag fick göra en lungröntgen igen. D å visade sig att jag fått en ny lunginflammation längre ner på högra lungan...det var bara att få ny antibiotika kur och Adde fick åka tillbaka till kortis så jag kan ha dialys och kurera mig eftersom Adde också var sjuk.

Igår var jag och mamma iväg med Adde till vårdcentralen eftersom Adde har samma hosta som jag och har haft feber sedan i måndags. Som tur var så hade Adde bara virusinfektion och ingen lunginflammation. Så han fick ta min hostmedicin för att lätta för honom.

Så såhär ligger allting till....kommer väl igång med bloggandet snart eftersom jag märker at den nya antibiotikan gör susen....så snart e jag nog på benen igen och har ny energi. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar