tisdag 7 februari 2012

Thai update 1

Nu så har vi fått tid till att blogga, det är ju så sjukt mycket man har att göra plus att man är så trött på kvällskvisten. Här har jag fått in lite bilder. Roger på kastrup när vi inväntar på att få reda på vilken gate vi ska åka ifrån.
 Här har vi böcklingen i sitt rökrum på Wiens flygplats, då har vi åkt i 1,5 timme från kastrup. Man får ju passa på att röka för sen så sitter vi i luften i 10 timmar.
När vi väl kom till Bangkok så var vi helt slut, varken Roger eller jag kunde sova på den långa resan, och så ont vi hade i kroppen....men detta var bara början för Roger iaf..för jag visste vad som väntade.
Vi tog taxi till hotéllet i Bangkok där mamma och Jörgen väntade, vi var ju försenade med flyget i 40 minuter (precis som vi behövde dom 40 minuter då...*pust)
Men vi slängde av oss våra resväskor och drog direkt till MBK (stort varuhus)
Roger kämpade sig igenom det och tyckte det var sjukt jobbigt och kände sig helt svimfärdig stackaren.
Vi hade beställt en minibuss från Bangkok till Huahin kl 21 men chauffören var dr 1 timme tidigare så vi stack iväg så fort som möjligt.Men det var en 2,5 timmes färd och vi landade på hotellet i Hua hin kl 22.30 och då var det en dusch och sen direkt i bingen.
 Imorse så lät jag Roger sova vidare, en annan steg upp kl 6.30.
Jag goch mamma slängde över våra stolar mellan balkongerna så vi kunde äta frukost på deras balkong tillsammans. Mamma har ju köpt vattenkokare så det blev nybryggt kaffe.
Sen hade vi handlar på seven eleven bröd, smör,ost och marmelad.
 Såklart blevd et poolen för oss idag innan jag skulle till min dialys kl 14.
Och förresten så var vi och hämtade våra moppar, tog en bild på Jörgen men kommer att ta fler på oss med. Roger sken upp som en sol när han såg sin fräcka svarta moppe med Hello kitty fotmatta...haha!!! Han har inte kört moppe på jätte många år och han tycker det e en av de roligaste sakerna. Sen fortsätter dagen med lite tråkigheter...vi stack till dialsyen alla på våra moppar och när vi väl kommer fram så går vi upp till 3dje våningen där dialysen är och kommer in. Min syster jag hade förra åre kom fram och log och frågade om jag var hos dom för att hälsa på?
Då anade jag problem direkt...och när jag sa att jag skulle ha dialys då visade sig att dom inte visste det!!!! Jag var helt gråtfärdig....dessa 2 timmarna det tog för att gå igenom hur vi skulle få det att funka är bara tråkigt att skriva om...hela vårt shema e helt förstört. Vi får avboka hotellet i byhålan för dom dagarna som var bestämmt med dialysdagar går inte längre. Så nu har vi fått knopa ihopa 10 dialyser, men 8 kan jag ha på min dialys, sen imorgon ska jag kl 9 på möte på ett annat sjukhus (bangkok hospital) här i Huahin och försöka få ihopa 2 dialysbehandlingar där. Ja det e verkligen kaos och uppgivenheten var märkbart hos oss alla. Speciellt hos mig och mamma. Jag e fortfarande orolig hur jag ska få ihopa allt, men skriver mer om det sen. Som tur är så jobbade 2 systrar över för min skull så jag kunde få 5 timmars dialys idag. Sånt hände bara här och inte i Sverige.


 Efter dialysen så blev jag hämtad och vi stack ner på marknaden vid vårat hotell där vi åt middag. Och såklart drack god öl=)
Nu är det sängen som gäller klockan är 00.30...roger ligger i sängen och kollar en film och det gör skert mamma och jörgen oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar