onsdag 8 februari 2012

Thai update 2

 Vi på våra moppar imorse innan vi stack till stranden.
 Takiap beach
 Idag vard et så fruktansvärt varmt, att gå i havet var som att gå i rakt i en varmvattensbassäng. Roger och jag brände oss såklart fast vi hade solskyddsfaktor 50.

 Senare på eftermiddagen så tog vi mopparna och körde 2,5 mil till CHA AM där det finns en jätte stor kvällsmarknad. Och där hittade vi både det ena och det andra...vi handlade allihopa. Roger köpte nya shorts, bälte och ny tröja. Jag handlade 3 nya klockor och parfym plus att jag handlade en tröja på stranden innan.
 Vi åt ett mellanmål i Cha Am. jag tog macaroni med kyckling och Roger har fastnat för thaiomellet emd kyckling.

 Marknaden erbjuder to.m att man kan få köpa små minikaniner.

 Kvällsmaten åt vi oxå i CHA AM, på mamma och jörgens gamla matställe då dom bodde här.

 Såklart så blev det Swensens glassbar ikväll...Roger tog en smootie och vi andra super goa glassar=)
En annan uppdatering är om detta med min dialys. Var idag på bangkok hospital och har fått mina 2 tider som jag behövde, men måste göra en till ändring som jag bara kan höra mig för om på lördag när jag får ha min första dialys på det sjukhuset. Jag hoppas att jag inte blir dålig, för dom har inte samma maskiner som vi använder.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar