söndag 14 augusti 2011

Ida & Patriks bröllop

Min utstyrsel för bröllopet....kl 9 imorse var jag hos frissan och färgade och klippte mitt hår.
Ida och Patrik gifter sig i S:t Pauli kyrkan i Malmö kl 15.00
Ida var så vacker....tyckte kyrkan var jätte fin och stor.

Alla fick blåsbubblor att blåsa på brudparet efter vigseln.
Brudparet beger sig i sin limousin till Kockums festlokal.
Skudde
Janita och Mario kom ändå från California.
Lisa och Björn, båda som gått i samma klass som mig sedan förskolan- nian.
Lisa är sångerska och sjöng i Kyrkan.
Jag och Björn
Ida`s föräldrar Jan och Anna-Lena
Kändes som en klass återförening...alla vi håller ihopa sedan skolatiden 1-9:an.
Jag, Janita, Skudde, Lisa och Elin
Brudparet anländer kl 17 till kockums


Jag och Roger hamnade på bord 5.
Otroligt god mat.
Förrätt: Räksallad
Varmrätt: Kalkonfilè med ugnsrostade grönsaker, sås och potatis
Dessert: Bröllopsbakelse av choklad.

Ida och patrik fick gå igenom många tester här....frågorna ställdes och vem det stämde in på så skulle dom resa antingen Patriks sko eller Ida`s sko.
Tussi hade gjort desserten som självklart gick i MFF färger.

Jag och bruden.
Brudparet
Henny och Martin "biffen"
Elin och hennes man Micke
Mario och Janita
Crille och Ann
Brudparet dansar sin bröllopsdans.
Här var det ös på dansgolvet!

Jessica
Roger och Patrik kelar lite

Roger bjöd verkligen på sig själv denna gången. Det blev en MR.BEAN dans..haha!!
Världens bästa Cover band spelade....Killarna röstade fram Ice ice baby....dom kunde to.m rappa...men Ida förvånade alla...hon gick upp och sjöng med den ena killen med rap och allt..TIMBUKTU-DET LÖSER SIG.
Våra namnskyltar var på pokerchip
En av bröllopstalarna hade gjort en lek.
Denna leken bestod av att han hade klistrat fast ett kuvert på 12 stolar.
Detta stod för 12 månader framåt.
Det startade med nästa månad och den som fick Sptember hade fått en date med brudparet där dom ska göra något tillsammans.
Såklart fick Roger ett av kuverten under hans stol.
Roger fick Maj 2012.


EN SUPER DUPER TREVLIG DAG/KVÄLL.
ALL LYCKA TILL DET NYBLIVNA PARET NORDBORG.

2 kommentarer:

  1. Håret blev skitbra =) hoppas ni hade trevligt =)

    SvaraRadera
  2. Åh vilka fina bilder du lagt upp! Vi är så himla nöjda och glada över dagen/kvällen/natten! Tack för att ni var med och gjorde det så underbart! <3

    SvaraRadera