lördag 20 augusti 2011

Lekens dag på Furuboda

Jag och Roger ska stiga på färdbussen till Lekens dag på Furuboda.
Adde e redan inlastad med en rullstolsramp.
I denna bussen var det många rullstolsplatser...7 rullstolar fick plats i mitt gången.
Ingången till lekens dag....spännande.
Mamma, Roger och Adde
Jag och Adde i stora gungan....kan inte bli mer roligare än såhär eller???

Fanns ensamma handikapps gungor oxå=)
Mer gungande.
Vi tog en paus efter gungandet, mormor hade kaffe med sig och gjort fullkorns korvbröd med ost och paprika. Gott!
Jag och Adde åkte såklart tekopparna...att vara 1,86 cm lång är rätt svårt när man ska ner i en tekopp kan jag säga. Och att Adde blev lika spänd som en pilbåge gjorde det ÄNNU svårare.

Roger, adde och jag var ute och cyklade, det fanns hur många olika handikapps cyklar man kunde få testa. Roger kämpade på som ett djur att trampa, för jag satt med Adde i famnen så det var lite svårt. Men jag skötte bromsen iaf=)
Adde uppskattade cuklingen jätte mycket. Fanns inget roligare än att lura mormor och säga hej då...haha!!
Här sitter vi och lyssnar på live framträdande på scenen.
Massa mys och dans var Addes grej!

Står i kön till matsalen och diggar till musiken.
Mamma i resturangen...mamma, jag och Adde åt ugnsbakad alaska fisk med kokt potatis och sås.
Roger åt pasta med köttfärssås
Det var lite blandande känslor att träffa Kalvin...spännande men en ko kan ju vara farlig oxå.
Jag hade tur att få ha Adde i knät....så denna gången slapp jag trampa igen. Nu var det mormors tur, men mormor insåg lite väl sent att det fanns en växel som låg i treans växel. Inte konstigt hon höll på att avliva...haha!!
Mormor och Adde
Står i bussen och fixar med Adde.
Väntar in alla de andra rullstolarna.
Att vara på furuboda en hel dag gör att man blir så här knasig...


1 kommentar:

  1. Agneta Strömberg4 augusti 2012 kl. 01:14

    Hej!
    Satt ikväll och googlade på "Lekens Dag" för att se om jag kunde hitta något roligt att lägga ut på hemsidan och Facebook inför årets Lekens Dag. Fann då er fina blogg och undrar nu om jag kan få länka till den på våra sidor, alltid roligt med en besökares upplevelse av dagen...

    Jag är ansvarig för Lekens Dag på Furuboda, ni får gätna kontakta mig, enklast på mail, agneta.stromberg@furuboda.se

    Mvh Agneta

    SvaraRadera