måndag 30 januari 2012

Banken..

Jag var på banken idag och blev bara irriterad.
Jag gick in på banken för att ta ut en större del pengar och när jag väl kom fram till kassören så säger hon:
-Tyvärr får man inte ta ut större summa än 10.000:-
EHHH!!! va? skämtar du?
men är det inte banken jag e på?
-jo visst e du det, men vi har regler för att man får ta ut 10.000:-/dag
Jag ställer frågan då:
-gäller det på automat oxå?
-Nej! Där får du ta ut 15.000:-/vecka.
Och tar du ut 15.000:- på måndagen så spärras uttagen till nästa vecka.
Men nu e det oxå så att du kan bara ta ut 8.000:- på ett uttag.
MEN!!!!! KAN DET BLI MER KRÅNGLIGARE?
Det e för fan mina pengar, ska jag inte kunna välja hur mycket jag vill ta ut?
Så nu tog jag ut både på banken och på uttagsautomaten, men får ändå ta ut pengar en gång till denna veckan.
TACK SWEDBANK FÖR ATT NI LÅSER ENS EGNA PENGAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar