tisdag 31 januari 2012

katastrof dialys

Vilken katastof start på dialysen igår kväll.
Jag startade upp ALLT och la mig ner i sängen och märker efter 2 minuter attd et e blodstänk överallt på golvet, dunken, maskinen och att där rinner blod längs 2 slangar!!!!
Jag vet att man inte ska få panik, men jag kännde en inner stress även om man ska vara stark just då.
Jag och Roger försökte hitta läckan, till slut hittade Roger den, då visade det sig att det var fel på luftvakts slangen, den var dåligt försluten. Roger fick hjälpa mig att sätta upp nytt sätt och skölja ur mina nålar i armen så blodet inte koagulerade. Fick slänga allt blod i alla slangar för jag vågar inte ge tillbaka det om det nu e skit i det.
Om inte Roger hade varit där och hjälpt mig så hade jag inte kunnat ha dialys inatt.
Så Tack Gode Roger för att du finns=)
Jag reklamerade slangsettet idag iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar