söndag 22 januari 2012

Hjärtskärande samtal

Ikväll fick jag ett hjärtskärande samtal från Dorpan....jag hann precis komma innanför dörren med Adde då det ringde.
Jag hörde bara den första meningen ,sen brast det för Dorpan som grät av oro.
Då visade sig att Olivier "auroras pappa" och Aurora har varit med om en krock på motorvägen, men mer säger han inte till Dorpan.
Jag sa till Roger att ta Adde medans jag körde och hämtade Dorpan.
När vi väl kommer till platsen är det massa blåljusen och poliser med röda lampor som viftar, ambulans och bärgningsbil.
Då ser vi det som Olivier sa var en "liten" krock var definitivt större.
3 bilar hade krockat och Oliviers bil stod i motsatt riktning och den tredje var totalkvaddad i nosen. Jag tog Aurora medans hennes föräldrar pratade med varandra..fysiskt har hon klarat sig, men det jag och Dorpan såg i bilen hem var inte friskt.
Chocken satte igång efter en stund på Aurora....hon babblade om en hel del som var osammanhängande och hon berättade att hon och pappa åkt karusell med bilen....snurrat flera varv, först skrattade hon hysteriskt till allt vi sa, men sen vände allt och hon blev jätte arg. 
Dorpan skulle gå till doktorn med henne imorgon för att göra en check up.
Men vad ont det gör i ens hjärta när man ser sin vän bli så ledsen och orolig och att få veta att hennes barn som man själv håller kärt har varit med om något så dramatiskt.
Men tacka GUD för att det inte blev något extremt allvarligt av det hela.

1 kommentar: