söndag 30 september 2012

Alla tankar går till johanna

 Igår ringde min bror Johan till mamma och var helt uppgiven och orolig.
Han sambo Johanna hade åkt in på lasarettet i Trelleborg för att hon hade problem med andningen, men sedan händer det mycket tråkigheter och läget blir sämre.
Johan får ett samtal att dom skickat johanna med ambulans till intensiven i Malmö för dom kan inte behandla hennes situation i Trelleborg.
När man väl hör intensiven då ryggar man tillbaka och inser att det måste vara riktigt allvarligt. Då visar det sig att Johanna har vätska på båda lungorna och fått blodförgiftning.
Både jag och mamma som stod bredvid varann när Johan ringde blev helt stumma...BLODFÖRGIFTNING!!! HERREGUD!
Alla i min familj har funnits där för mig och Adde i vått och torrt och Johan som inte haft problem någon gång att han behövt be om hjälp ber om hjälp....då kommer alla instinkter in både hos mig och mamma och vi säger båda...detta måste vi bara fixa.
Så det blev så att Johan och Adele kom hem till oss igår, så Johan fick sova ut och jag tog Adele på natten. Adde var inte hemma så jag bäddade i Addes säng till honom så han kunde vara för sig själv. Nu ikväll kom mamma och Jörgen hem från Kiviks äppelmarknad, så Johan och Adele sover där inatt. Imorgon på förmiddagen åker jag till mamma och gullar med lilla dockan medans mamma och jörgen är i kokeriet.
Sedan är mamma hemma till torsdag eftermiddag, och då tar jag över och gullar igen...(skämmer bort henne med massa mys och kärlek)
Och igenom allt detta så är tankarna konstant hos Johanna och vi håller tummar och tår för hennes tillfrisknande.
Denna familjen håller ihop i vått och torrt, och vi är som starkast när det blir kaos verkar det som. Jag har själv varit i den situationen att vara ifrån sitt barn en längre tid och det gör ont i hjärtat. Så all styrka nu till Johanna, Johan och såklart lilla Adele!



2 kommentarer:

  1. Inte roligt alls :( Jag håller också alla tummar och tår för er. Hoppas hon snart tillfrisknar och kan komma hem <3

    SvaraRadera
  2. Tack...vi håller tummar och tår=)

    SvaraRadera