onsdag 14 juli 2010

förvirrande sjukhus

Så då var den förvirrande sjukhusdagen slut.

Det började imorse att jag o adde försov oss...snabba mig som satan med frullen och att få iväg adde till fritids så jag kunde strata dialysen, men...
när vi äter frulle ringer min dialyssyrra och säger att jag ska komma in för att ta akuta prover.

Jag far iväg till dialysen i Lund tog mina akuta prover...gick bort med en säckakärra medans proven analyserades för att hämta en 25 kilos säck med saltpatroner och sprutor.

När väl proven var färdiga..alla utom ett så fick jag snacka med läkaren...mina prover e helt fucked up fortfarande...då undrade läkaren om jag har några spastiska rörelser?
Nej...bara min son som har det..haha!!! och han e cp-skadad, jag e bara njursjuk.

Då e det så att jag kan få dessa rörelserna imed att mina prover e så höga...NICE!!!! lets go out and dance.....ska göra mina nya spastiska dancemoves=)

Jag åkte hem medans läkaren skulle prata med andra läkare om mitt fall....jag har suttit och snackat med dessa människor säkert 5 ggr i telefon idag.

Samtal 1: läkaren ringer och säger att jag ska öka min medicin som förra läkaren tog bort helt förra veckan...hur går det ihopa sig?

Samtal 2: Läkaren säger att jag måste köra på samma dunkar som jag mått dåligt av..finns ingen annan dunk för tillfället som passar för mig.

Samtal 3: Läkaren ringer igen och berättar att mitt senaste prov kommit in...jag måste opereras i halsen..nu finns det inget mer dom kan göra..han skulle lägga en lapp till min läkare som sen ska remittera mig.

Samtal 4: Sjuksyrra ringer och berättar att dunkarna jag behöver finns inte att få tag i Sverige....what the fuck! man måste beställa från tyskland..och det gtar 2 veckor att få dessa.

Sjuksyrran ringer ytterligare efter detta samtalet..och har lurat till sig 2 dunkar från gammla dialysen och transport får hämta från GAMBROs källare..där det finns 8 stycken som står.
Så nu komemr transport imorgon efter dialysen och lämnar dessa...sedan får vi se om dom kunde ge det 1 vecka tills dom andra dunkarna komemr akut från tyskland.

Visst är allt detta krångligt????? Varför kan det inte vara lätt för en gång skull?

1 kommentar:

  1. Varför skulle saker vara lätta, då har vi inget o bekymra oss över och svära över. Visst skulle livet vara trist då...??? =/ eller inte.. <3

    SvaraRadera