fredag 18 februari 2011

Strejk och sjukskrivning


STREJK!!!! hmmm???
Fick ett samtal idag från lappis som frågade om Adde hade kommit hem?
Nej, och klockan var 17.30.....
Ringde taxi och svaret var:
-Ehhh! vi har lite problem, våra chaufförer är i strejk. Vi får inte tag på dom på derasd mobiler och dom har inte loggat in bilarna iheller.
Jag fick ta bilen och hämta Adde, och där stod två lärare med varsitt barn frysandes.
JÄVLA TAXI!!!!
Det sjukaste av all e att dom ljög för skolan och sa att taxi bara var försenad.
Efter 30 minuter så fick dom ringa den andre pojkens föräldrar oxå.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
På tal om något helt annat, jag var på vårdcentralen imorse med min rygg.
Dom ville sjukskriva mig och jag fick utskrivet Tramadol.
Efter helgen ska jag ringa dit igen, och om jag behöver mer hjälp så skriver dom ett intyg till kommunen för att få hjälp med Adde på morgonen och när han kommer hem.
Inget jag e särskilt förtjust i.

1 kommentar: