fredag 21 oktober 2011

Grönt..grönt och åter grönt

Igår var jag hos min doktor och fick en smärre chock!!!!
Jag gjorde en vätske och fettmätning, jag vet inte hur mycket jag väger imed att jag är dialyspatient.
Men iaf, jag gjorde min förra mätning innan jag åkte till Thailand...så alltså i Januari.
Tänker inte skriva ut vad jag väger för det är bara en siffra, men på 9 månader har jag gått upp 7 kilo.....FATTA 7 KILO!!!!
Det var det jag behövde för att komma igång ordentligt...WAKE UP CALL!
Så igår startade jag emd att ta bort sockret från kaffet, ochd et har jag hållt.
Jag åt grönsakstallrik med keso igår plus att jag ska äta det idag med.
Imorse hade jag en macka och ett päron till frukost, annars äter jag 3 mackor.
Jag känner mig riktigt taggad, så nu ska jag få igång träningen oxå.
Det ända tråkiga är att jag får inte äta frukt och vissa grönsaker.
Det är lätt att kunna ta ett äpple om man e sugen på något, göra en fruksallad på kvällen istället för godis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar