onsdag 22 december 2010

dag19..detta ångrar jag


Vad e det då jag ångrar?
Jag ångrar mina dåliga val till att bli självständig i för tidig ålder.
Jag gjorde en rejäl tonårsrevolt och bestämde mig för att själv bestämma över mitt liv.
Jag var trött på allt som hade med sjukhus att göra, och bestämde mig för att säga upp min läkare...åkte in till Lunds lasarett och sa till i receptionen på njurmottagningen:
Du kan avboka mina tider till Dr. Köhler...och var snäll skicka INGA mer tider över huvud taget TACK!
Jag brydde mig inte om att ta mina mediciner och sket totalt i allt.
Det gick så långt att Dr.Köhler ringde min mamma och sa att han skulle ringa polisen för att tvång inskriva mig, eftersom jag blev en fara för samhället...
Det låter konstigt, men jag sökte hjälp nämligen för huvudvärk...och det visade sig att jag hade så högt tryck att jag hade risk för en hjärnblödning.
Så jag ångrar verkligen mitt beteende, även om jag var så trött på ALLT just då.
Jag har lärt mig av mina misstag, men jag kanske inte hade behövt dialys just nu om jag hade skött mig bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar