måndag 10 januari 2011

Nu e det fart på kärringen


Idag har det varit full fart, det e konstigt men jag kan bli så sjuk ena dagen och dagen efter kan det vara full fart på kärringen.
Nu e det mycket planering...imorse storstädade jag.
Och sen vard et till att göra massa ärenden...apoteket är ju som det e här i Eslöv..tar ju halva dagen innan man kommer fram och då får man höra:
-Nej du! den medicinen har vi inte hemma...men kom på onsdag.
OVANLIGT!
Som tur e är jag ute i tid....har införskaffat mig lite grejer som jag ska ha med mig.
Tex...en korsordstidning...det tar ju 10 timmar mellan Wien och Bangkok.
Mamma skaffade ett tågort till mig idag så man e säker på att man har pengar när man kommer hem och ska åka...det e ju lätt att glömma kanske?
På torsdag kommer min tekniker och stänger ner min dialysmaskin så då blir det att åka till Lund på lördag och måndag innan jag åker.
Resfebern finns här garanterat...har varit uppsnurrad nu ett tag men nu e det mest oroliga tankar...TÄNK POSITIVT!!!!

3 kommentarer:

  1. Tänk possitivt...tillsammans är vi starka.
    Inget kan rubba oss Edinare vet du ju ;))

    SvaraRadera
  2. Det verkar funka att skicka på din mail-adress.
    Jo, det är mycket att stå i nu, och du blir lugn när du väl kommit fram och ser att allting funkar.
    Pengarna du fick, får du också räkna som födelsedagspresent. Det ska väl bli ett jävla shoppande! "Jag tycker det är roligt att handla", tycker jag med!
    Men du har rätt inställning till dialysen. Inte tro att allt är bra, desto gladare blir du när du ser att allt funkar!
    Tror vi kommer till Eslöv på fredag, har du kollat vad täcket heter? Ska till Jysk och köpa nytt.

    SvaraRadera