fredag 21 januari 2011

Thai update 3

Här e min fot massör.....har varit hos henne 2 dagar på raken....jätte duktig.
Vi körde 3 mil på mopparna...eller rättare sagt så blev det kanske 1 mil sen fick mamma punktering på sin moppe...jag fick köra med den tillbaka till huahin till en verkstad.
Sen bard et av de 3 milen till Pranburi....gick på varuhuset tesca Lotus.
På hemvägen hittade vi 2 marknader...här letar jag efter bh:ar...kostar 100 baht stycket= 20 kr


Snygga moppen...kan man bli coolare?

Ytterligare en tur till swensens glassbar=)



Här har vi det berömda dunkin donut...finns inget smarrigare.
Köpte några munkar och en singha öl och satt på balkongen nu ikväll.


Här komemr lite bilder från dialysen...detta är sjuksköterskans bord...


Det är fina reclainer stolar man sitter i...men allt annat e väldigt slitet.
Det e inte mycket som e sterilt här...kanske vi svenskar som e överdrivna??


Här tar dom blodtrycket på mig. Dom tycker jag gör konstiga saker....jag ställer in grejer själv...och när jag inte ser på går dom och ändrar..haha!!!
Men jag mår jätte bra efter dialysen...
Imorgon är det dialys igen för direkt efter ska vi åka moppe 10 MIL!!!!! ja precis 10 MIL!!!!
Vi ska till mamma och jörgens byhåla prachuap kirikan..vi ska sova där en natt och kommer hem till huahin på söndagkväll igen.
Här sticker jag mig med mina nålar..inget e sterilt inte ens den lila duken man lägger alla sina grejer på...den skickar till den lokala tvätterskan säkert.

Det e svårt att anpassa sig...men dom e så hjälpsamma=)










3 kommentarer:

  1. 1. du kommer ha gått upp massa av all den glassen, din gottegris.
    2. Va e det för min på moppen????
    3. Skönt det går bra på dialysen=)
    4. Fick du betala dubbelt för stl på fötterna hahaha...
    5. hittar du inte bh-stl i thai så =D=D

    SvaraRadera
  2. 1.på mig gör vikten bara gott!
    2.samma min som jag alltid har när jag e koncentrerad
    3.ja det e jätte bra dialys jag får...mår mkt bättre här.
    4.tänka sig att det finns stora skor för samma summa....wow
    5. jo det finns kupor i min stl men inte runt om.....lite skillnad på thai kropp och min kropp...amazonaz

    SvaraRadera
  3. HAHAHHAHA <3 (syftade för fotmassagen, dubbelsize - dubbelcash?) hahahahha

    SvaraRadera