söndag 23 januari 2011

thai update 4

Här är jag inne i ett karaokebås i en spelhall...fanns säkert upp till 15 bås på rad och i varje bås var det en 2mans soffa och en tv och 2 mickar...haha!!! var tvungen att dumma mig såklart!
Här kan vi snacka om att vara våglig...det e inte många cm innan det skrapar i på bensinmackens tak.

Här är jag i AO MANAO ett militär bas område..och här kan man mata vilda apor...prasslar man med en påse så kommer dom flygandes ner i träden i en snabb hastighet.






Vi kallar dom för glasögon apor...dom ser för roliga ut.

Denna apan hade fått tag på en jorgubbskola när vi kom...sen mådde inte apan så bra så han deckade på en sten..haha!!


Dom e snabba som bara den att ta nötter från handen...
men dom tar nätt och fint...men det finns vissa apor som e lite mer fräcka än andra apor...dom håller tag i min tumme och plockar dubbla gånger istället..haha!!


Här sitter vi på söndags morgon och äter frukost i Prachuap.
Ett skabbigt litet hak men otroligt vänliga människor.



Här e jag med Lom och hans fru Toy...Lom är presidenten över mc gänget prachuap riders..


Mamma och jag var bara tvugna att ta en bild med lom imellan oss...han e så liten.
Vi hade jätte skoj...i klubbhuset hade han på vägen såklart en bild på mamma på sin mc och en bild på jörgen med sin mc.....dom e så stolta över mamma och jörgen=)



Här köper jag en pannkaka med vaniljsås och choklad med jellokulor i.....det var gott mån ni tro=) Det var Festival och konsert i byhålan när vi kom ner...



Här har vi farliga hundstatyer....dobbermann,shäfer och en rottwieler....men går man fram och kollar så ler alla så fånigt...=)


När vi kom till byhålan där alla känner mamma och jörgen så stack vi till polisen som heter phantom...mamma kallar honom för fantomen....dom hyr sina moppar där...
dom hade skaffat en liten chihauha..det e ett tecken på att man inte kan få barn.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar